Danmark medansvarlig for drab på 50 børn – Døde danske soldater, I don’t give af shit!

76 civile afghanere, deraf 50 børn, blev fredag dræbt af amerikanske styrker. Danmarks samarbejdspartner har altså endnu engang haft hovedet under armen i sin “fredsbevarende” indsats.

Og så er der nogen der kalder de autonome for ungterrorister, prøv lige at få proportionerne på plads!

Eller dem der tuder over et par danske soldaters død. De har sgu da i det mindste selv valgt, det har de afghanske børn ikke.

Lad os nu se hvor meget medieopmærksomhed, de 50 døde børn får, i forhold til en dansk soldats død.

Man kunne vel også overveje, hvad den virkelige agenda er, for vestens tilstedeværelse i Afghanistan. Som det er lige nu har de jo bare skiftet et inhumant autoritært styrer ud med et andet inhumant autoritært styrer. Der kommer da i hvert fald hele tiden nyheder om hvordan den afghanske regering og domstole, vedtager og udfører totalitærer love.

Man må nødvendigvis stille sig selv spørgsmålet om hvad der kæmpes for, for det er tilsyneladende ikke demokrati.

http://politiken.dk/udland/article557358.ece

Følgende link vil jeg fraråde, da døde afghanske børn er afbilledet. Ofre for den krig Danmark er en aktiv del af, og derfor må regnes som medansvarlig  for.

http://www.pleasestopwar.com/george_bush.htm

Døde danske soldater – I don’t give af shit!

Det er ikke mig de kæmper for!

~ af John Kragenskjold på 24. august 2008.

25 kommentarer to “Danmark medansvarlig for drab på 50 børn – Døde danske soldater, I don’t give af shit!”

  1. der er ihvertfald nogle der skal straffes for det der!

    men krigen kæmpes mod taliban, og deres bedrifter har vi set rigeligt af, afghanerne er også glade for at slippe af med dem.

    Svar:
    Det kunne være taliban ikke ville have så stor tilslutning, hvis man rent faktisk agerede humanistisk, og til fordel for det afghanske folk. Og ikke som nu, hvor man bare holder en pro-neomarkedsliberal, ved magten. Krig er jo blevet en endnu større forretning, end det var før Bush privatiserede store dele af det amerikanske forsvars arbejdsopgaver. Og det er desværre markedshensynene der kommer før hensynet til befolkningen.

  2. Noget lort er det i hvert fald. Jeg venter lidt med dommen. Der står at det var Afghanistanske kommandosoldater på jorden, og Amerikansk støtte i luften. Dem i luften er nødvendigvis nødt til at stole på at folkene på jorden afgiver korrekte meldinger.

    THUNØ

  3. Din underskrift:

    Døde Danske soldater – I do’nt give a shit!

    Det er ikke mig de kæmper for!

    Det er en ret omkostningsfri udtalelse for en mand som lever på tålt ophold i Danmark.

    Rent faktisk, i det store perspektiv, kæmper de også for dig. Selvom du har valgt at afsværge dit forhold til det slemme borgerlige Danmark.

    Er det ikke vidunderligt at kunne leve i et samfund, hvor man kan skrive sådan noget, uden at blive afhentet af mørkemænd klokken shit om natten, for derefter at forsvinde sporløst.

    Hvad kunne der mon ikke være sket, havde du luftet den slags usolidariske meninger i Staden-land? Ny bolig måske? I borgerdyrs-Danmark? Eller en plads hos de andre revolutionære under Langebro….sådan bare for natten.

    Prøv at stikke fingeren i jorden. Helst uden for Staden, ellers blir du jo bare skæv. Lugt til hvor du befinder dig, og så glæd dig over den Danske tolerance, der tillader tyveknægte at beholde det de har stjålet. For husfredens skyld.

    Vi, herunder dig, skylder Danmark alt hvad vi har i vores tilværelse. Hvad har du ydet?

    THUNØ

    Svar:
    Tålt ophold, hvor kom den fra?

    Og det er vel ret indlysende, at man ikke ligefrem skal være ovenud lykkelig for at visse ting trods alt er som de bør være. Det burde fx være en selvfølge, at man ikke skal være bange for dødspatruljer. Rent faktisk er der jo den slags “dødspatruljer”, også i Danmark. CIA og andre skumle efterretningsvæsener bortfører jo rask væk folk overalt i verden, også i “demokratiske” Europa, herunder Danmark. For derefter at anbringe dem på Guantanamobasen, eller i diktaturstater hvor tortur er en del af dagligdagen. Det er den slags tiltag Danmarks frelste samarbejdspartner, udøver, bifalder og støtter. Danmark er ligeså skyldig i overgrebene. Hæleren er ikke bedre end stjæleren ved du nok.

    Du behøver ikke stikke en finger i jorden, du kan bare hive dit hoved op af det hul, du har begravet det i.

    Jeg skylder ikke Danmark noget som helst. Og til samfundet har jeg bidraget med mange ting, deriblandt mangfoldighed og kreativitet – det er heldigvis også mig der skal nuancerer vores børn, via min stilling indenfor det offentlige – så man kan vel nok sige at jeg yder noget helt konkret for samfundet. Derudover er jeg altid klar til at hjælpe min næste. Desuden har jeg hjulpet mit lokalområde (Christianshavn) til bedre sportsfaciliteter, hvor jeg efterfølgende har fungeret som frivillig.

    Hvad har du selv bidraget med?

    Ps. prøv lige at læs, det useriøse vrøvl du har skrevet, én gang til. Det er jo ikke en måde at argumenterer på.

  4. Useriøst vrøvl. Javel ja. 🙂

    Tålt ophold er jo noget man giver folk som i bund og grund er modstander af vores samfundsform/norm, men som ville være i fare andre steder. Kan man ikke sige at du er det? Altså måske ikke lige i fare men alligevel. Vi er jo så humane her i Danmark, på trods af vores “dødspatruljer”.

    Du bruger alt for meget tid på ting som er uden for din rækkevidde, ting som du ikke kan gøre noget ved.

    Du taler om noget som du ikke ved noget om. Du lader dig forlede af andre med nogle helt klare politiske dagsordener. Du burde måske være en anelse mere kildekritisk.

    Altså…medmindre du har levet hele dit liv herude i samfundet, uden at modtage nogle af de ydelser som samfundet tilbyder; lægehjælp, skolegang, og i den dur, så vil jeg medgive dig at du ikke skylder samfundet andet end penge for den lys og gas som dine forældre og dig selv har snydt samfundet for i årtier. Du ved, det vi andre, no hard feelings, har betalt.

    Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til det der med at du har “nuanceret vores børn”. Jeg er sgu ikke helt fri for en vis uro ved den oplysning.

    THUNØ

    Svar:
    Useriøst vrøvl fordi du udtaler du om forhold du intet kender til. Jeg og andre christianitter har gennem hele Christianias levetid betalt for vand og el, gas har vi aldrig haft, ligesom vi betaler skat, som alle andre borgere. Virksomheder på Christiania betaler faktisk udover skatten til staten Danmark, en afgift/skat til Christianias fælleskasse. Der ydes altså med andre ord mere til fællesskabet, end der gør fra virksomheder i resten af Danmark. Begynder du at forstå, at du ytre dig om noget du ingen indsigt har i?
    Så dem der ikke mener det samme som normen er på tålt ophold. Det lyder som en sund demokratisk tænkning. Kan du slet ikke hører hvad det er du siger?

    Kan du andet end mudderkastning. Er der fx andet du vil ytre omkring din indsigt i mine forældres virke og levevis? Mine pæne lovlydige borgerlige forældre der har arbejdet uafbrudt siden teenageårene, har du ellers noget at sige om dem.
    Jeg burde ikke fornedre mig til at svarer din slags, men det gjorde jeg.

    Hvis du har et reelt ønske om en udviklende debat, bør du øge kvaliteten af dine kommentarer.

    Du svarede forresten ikke på, hvad du selv havde bidraget med. Eller det er måske bare et spørgsmål du kaster efter andre, men ikke selv kan leve op til. Igen en indikator for din seriøsitet.

  5. døden hvor den end kommer er grusom og jeg fatter ikke krig det giver ikke mening at børn må lide og lide døden …. det er grusomt 😦

    Svar:
    Hvis man vil stoppe den slags, må man jo se på de bagvedliggende årsager – for vi kan forhåbentlig alle se, at krig er grusomt.

  6. #1

    jeg ved jo godt hvad du tænker på, men taliban er en religiøs milits der lever højt på at sælge stoffer til det dekadente vest, og samtidigt prædike stenhårdt i de mest primitive madrasser (koranskoler), det er mennesker med en meget stærk ambition om at muslimisere samfundet, ligesom det var tidligere, hvor kvinderne ikke måtte – nogetsomhelst – , og da slet ikke gå i skole, jeg kan ikke forestille mig at du mener at det er ok?

    – og nej du kan ikke be taliban pænt om at stoppe deres mishandel og underkuelse af kvinderne, det er deres tradition, du kan kun stoppe dem med den samme våbenmagt som de har brugt mod resten af afghanistan, alt andet er naivt.

    – at der så sker fordømte uheld og amerikanske bombere laver sådanne fejl er naturligvis helt utilgiveligt, og det bør selvfølgeligt undersøges og retsforfølges.

    GH 🙂

    Svar:
    Jeg forsvarede ikke taliban. Jeg fremlagde derimod nogle kritikpunkter af måden man i det moderne vesten håndterer konflikter på. Vesten der tror, at alle løsninger på en konflikt, er at liberaliserer økonomien, og slå dem ihjel man ikke kan lide. Den form for problemløsning er desværre hverken langtidsholdbar, eller human. Den skaber derimod flere fjender. Der opstår forhåbentlig også snart en forståelse for, at Israel/Palæstina problemet skal løses på en værdig måde for Palæstinenserne, hvis fjendebilledet af vesten, skal afløses med samarbejde og forståelse.

  7. Rusland banker jo på i det store magtspil og mon ikke vil vil se dem som aktører i Afganistan, Pakistan, Irak og Iran?
    Krigen mod “islamisering” træder ind i sin anden fase. Herefter vil verdenspolitiet bestå af Kina, Rusland, USA og EU.
    Og kampen mod terror og for adgang til den sidste olie, vil være the never ending story.

    >;~}

    Svar:
    Glæder mig du gad læse Systemkrisen. Hvis du tør, skal du kaste dig over en ny bog af Naomi Klein, der hedder Chokdoktrinen. Du vil ikke være det samme menneske når du er færdig. Jeg mangler lige de sidste 150 sider, så kommer jeg med en anmeldelse. Indtil da vil jeg bare sig at bogen er det vigtigste samfundspolitiske værk i det nye årtusinde. Jeg er ret sikker på at den vil falde i din smag.

  8. War stinks !!

    Det er en urimeligt høj pris at betale for demokratiske værdier –

    Gad vide hvor mange civile uskyldiges blod , Taleban og deres medsammensvorne har på samvittigheden ??

    >;]

    Svar:
    Hvilke demokratiske værdier? Landet er stadig styret af psykopater, de er bare provestlige eller proamerikanske om du vil.

    Og hvis resultatet af handlingerne er de samme som talibans, hvorfor skulle amerikanerne så være bedre. Taliban giver da i det mindste udtryk for deres psykopatiske værdier, hvor det modsatte gør sig gældende modparten, der skjuler sin psykopati bag demokratisk retorik.
    Jeg kunne brække mig.

  9. #7

    Det lyder spændende. Jeg har hørt om den.
    Og så er der en enkelt glædelig nyhed: Spekulanterne er begyndt at forlade fødevaremarkedet.

    >;~}

    Svar:
    Spekulation burde forbydes.

  10. Nå ja, det var var jo i systemkrisen hun var:

    ” ‘Chok-doktrinen’ er navnet for magthaveres bevidste udnyttelse af
    lammelsen og chok-tilstanden efter voldsomme begivenheder – krig, kup,
    naturkatastrofer – til at gennemtvinge deres dagsorden. Og ‘katastrofe-kapitalismen’
    er den resulterende økonomiske model, karakteriseret ved deregulering
    af markedet, uhæmmet konkurrence samt privatisering af alt, som kan
    privatiseres.
    I bogen Chok-doktrinen – netop udsendt på dansk – ser Naomi Klein
    over 667 sider de seneste 40 års amerikansk udenrigs- og indenrigspolitik
    gennem chok-doktrinens prisme. Dermed leverer hun en helt ny forståelse
    af fællestrækkene ved begivenheder, der spænder fra CIA’s tortur-manual
    udviklet i 1960’erne over amerikansk støtte til Pinochets militærdiktatur i
    1970’ernes Chile via ‘krigen mod terror’ efter 11. september 2001 og Irak-invasionen
    2003 til privatiseringsoffensiven i New Orleans efter orkanen Katrina
    i 2005.”

    >;~}

    Svar:
    Se DR2 nu!

  11. Jeg så godt, at det kom, men konen ser den meget vigtige:
    20:00 Catch That Kid
    Amerikansk familie-actionfilm fra 2004….. så jeg er med på den harddiskoptager hun vil ha !!

    >;~}

    Svar:
    Det er ikke altid løsningen. noget gik i hvert fald galt i mit forsøg på at optage udsendelsen. De genudsender sikkert, med tanke på stationens økonomi. Der er blevet undergravet af neoliberale agendaer – ja, det skulle lige med 😉

  12. Med den logik kan man gøre enhver, der sympatiserer med dig ansvarlig for dine gerninger…..

    Den humle kan man altså ikke brygge øl på.

    Tænk lige på de videre konsekvenser i den logik!

    Svar:
    Den logik ville skabe et etisk og moralsk forsvarligt verdenssamfund.

    Men der er trods alt forskel på sympati og aktiv opbakning. Danmark bakker aktiv op, og er derfor at regne som medansvarlig.

  13. #12 Prøv at se på hvad Danmark OGSÅ udfører i Afganistan – vi har fået folk dræbt, der udførte humanitært arbejde…………………

    Bortset fra at vi aldrig kan vinde i Afganistan, og aldrig burde have deltaget i landoperationer……………………

    Svar:
    Hvad hjælper 2 stykker chokolade, når man bliver skudt bagefter?

  14. #4

    Nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er Psyko, men vi er da nogle stykker der kan huske hvor svært det var, endelig at få hevet pengene ud af christanitterne. Men det var jo ikke det det handlede om.

    Jeg kan forstå at du lissom ser dig selv i et spejl ang. mig. Du siger jeg vrøvler useriøst fordi jeg ikke ved hvad jeg taler om. Og så fabler du videre i de ting du ikke selv ved noget om.

    Hvad angår dine forældre kender jeg dem jo ikke, men må da formode, ud fra dine egne oplysninger at de også er / har været christanitter. Det er en formodning, inden du flegner.

    Det er vist ikke helt korrekt vurderet den der med ikke at være som normen, men ok, det er jo spejlet igen.

    Det jeg reagerede på, oprindeligt, var din underskrift, som jeg finder følelseskold og afstumpet. Specielt hvis der sidder personer her som har mistet familiemedlemmer.
    Jeg tror ikke at du bevidst ønsker at være ond. Jeg tror bare du er det af uvidenhed, og mangel på empati, og en dybt forankret selvbesættelse.

    Jeg kunne tage fejl.

    THUNØ

    Svar:
    Kan du ikke bare angribe mine holdninger, og argumenterer imod dem, sådan som en seriøs debat bør foregå. Alt det personlige fis, hvad skulle det bibringe? Kom nu, du kan sagtens gøre det bedre.

  15. #13 Det er lidt underligt at du synes at det er OK at gemme sig bag kvinder og børn!

    Du nævner det i hvert fald ikke………………

    Gu’ begår “alliancen” fejl – utilgivelige fejl, men se det nu i et lidt større billede – har du glemt hvad Taliban gjorde, da de var ved magten?

    DE uddelte ikke chokolade først……………………

    Svar:
    Der må være grænser for hvilke former for ondskabsfuld stupiditet, der er nødvendigt, at tage afstand fra.

    Gu’ har jeg ikke glemt talibanernes modbydeligheder, men “alliancen” burde vel gøre det meget bedre end Taliban.

  16. At Taliban er nogle morderiske sataner, berettiger ikke at vi bruger deres metoder, men det er sgu vigtigt at holde sig for øje hvad “vi” bekæmper – ikke for at undskyld fejl, men for ikke at miste focus.

    Sidste sætning har du også ret i – og det skal de klandres for – men vi andre, kritikerne, bør til gengæld beholde perspektivet – det giver vores kritik vægt……………

  17. #14

    Selvfølgelig Psyko. Og i lige måde vil jeg da tilføje.

    Jeg tror man kan gøre en forskel i Afghanistan, men det kræver at alle deltager, og Tyskland og Frankrigs soldater ikke render rundt og holder ferie i de rolige regioner.

    Det halvhjertede pjat der foregår nu, kommer vi ikke langt med. Jeg har altid holdt på at hvis man absolut skal deltage i landoperationer, så skal man være mange, rigitg mange, det skal gå hurtigt, og det skal være benhårdt.

    Det er omsonst at lade sig rive med af ulykkelige begivenheder som den beskrevne. Fejl kan ikke undgås i krig. Vores største problem synes jeg er at vi får enhver modbydelige detalje serveret til aftenkaffen eller med morgenavisen. Det er blevet en kilde til underholdning for nogle, og indignation for andre. En indignation, vel at mærke, man er fuldstændig magtesløs over for. Nyttesløs og overflødig.

    THUNØ

    Svar: Man bliver tiltalt som man taler. Tålmodigheden i dit tilfælde har dog været større end du fortjener.

    Nu kan vi jo se hvor stor forskellen er i mediedækning, af henholdsvis én død dansk krigsdeltagende soldat, og 50 dræbte børn der ingen medvirken har i krigens grusomheder.

  18. #17
    Det er da rigtigt nok, Psyko, og derfor tror jeg jo også at alt er i den skønneste orden med mit ordvalg til dig.

    Hvis du ser lidt på dine forskellige indlæg med svar og kommentarer til dem som reflekterer på dem, så vil du jo opdage at din egen retorik er stort set lige sådan. Derfor tror jeg jo at så er linien ligesom lagt, og at her er en der, som jeg, kan tåle den slags.
    Så når du reagerer som du gør, så synes jeg jo, helt naturligt, at det da er noget underligt noget. Lidt ligesom Nightrider, der i sin initielle blog byder alle velkomne. ALLE inkl. dem som vil gi’ og ha’ nogen på hovedet. For straks efter at knipse folk ud som ikke lige passer ind i tankerækken. Med mig var der en eller anden bovlam påstand om at man ikke kunne debattere konstruktivt med mig, hvilket var meget mærkeligt, eftersom mit indlæg til ham, var mit allerførste nogensinde på bloggen.
    Sådan er du nu ikke. Gudskelov for det.
    Nok om det.

    Mediedækningen af en krig kan aldrig være i balance. Når en død Dansk soldat får mere mediedækning end 50 børn, er det nok fordi det berører os direkte, som det gør.

    Desuden ved vi slet ikke nok om sagen med børnene til at kunne drage konklusioner. Vi ved ikke hvad der er sket, og under hvilke forudsætninger det er sket.
    Faktisk burde sådan noget slet ikke mediedækkes. For hvad skal vi bruge det til? Eneste resultat er jo at der nu sidder en masse mennesker, dig f.eks. med en masse hjemløs vrede, uden anelse om hvor de skal gøre af den, og uden mulighed for at ændre det allerede skete.

    Hva’ si’r du f.eks. til :
    “Døde Afghanske børn – I do’nt give a shit !
    Jeg kender dem ikke – de er ikke mine”.
    ???????

    THUNØ

  19. Set;-)
    Martin;-)

  20. Ja det er sku for meget ;(

    Og så starter de med at nægte det hele for meget med dem ;(

    ;O)(O;

  21. Jeg er helt enig med dig John 😉

    ;O)(O;

  22. Thunø, jeg gider ikke kommentere hele dig og Johns samtale, men du bør læse dine egne indlæg som var de Johns, og så prøv at se om du er så høflig som du påstår.
    Det samme gælder John, jeg er som udgangspunkt enig med den gæve Christianit, men han taber ho’det engang imellem og bliver lidt for skarp i tungen her på bloggen. 😉 Men jeg er 100% enig med ham, også i dette tilfælde.

    Forskellen på at sige du er ligeglad med børnene og at være ligeglad med soldaterne, er at Soldaterne selv har valgt at gå i krig. Soldaterne har våben i hånd og er en aktiv del af en konflikt der slår ihjel!
    Børnene er derimod 100% uskyldige, de er tilfældigvis født i et krigshærget land!

    At være ligeglad med børnene er apatisk!

    /Tjaldi
    -Kujonen går med kniv, soldat med gevær!
    What’s the difference?

    Svar:
    LOL, skulle det komme fra dig, The Master of bad language 😉

  23. ingen gider/orker at tænke på børn..
    de få der gør, risikerer meget. tak for et humant indlæg.

    Svar:
    Selv tak. Når 50 børn bliver dræbt burde selv en DFer få øjnene op for, at der må være noget galt. Det gjorde de dog ikke, ligesom forsvarministeren ikke har levnet det et ord.

  24. Mht chokdoktrinen er der ikke noget deri som Alex Jones og de andre paranoide ikke har prædiket om i årtier. Tyranny 911 osv kan findes på google video.

    MEn altså John retorikken er lidt for skinger til jeg kan ta dig så alvorligt som de emner du behandler.

    Terror er mange ting så jo man kan godt kalde en autonom der går berserkergang for ungterrorist. Vi er jo ikke i afghanistan så setup´et er et andet. Metoderne stort set de samme.

    Svar:
    Der en milevid forskel på de konspirationsvideoer du henviser til, og til det stykke seriøse politiske litteratur du blander sammen med dette indlæg. Læs nu bogen før du udtaler dig om den.

    Terroristerne er de fremmede soldater der terroriserer et land, til fordel for en “skjult” politisk dagsorden.

    Og der kan du til gengæld drage en parallel til de autonome, der kæmper en kamp mod netop det korporativistiske plutokrati vi lever i – og som er det der i virkeligheden kæmpes for i Afghanistan, Irak, og hvem der nu ellers har stået for tur. Det bliver nok heller ikke sidste gang, at soldater sendes i krig på et falskt grundlag.

    Du forholdt dig slet ikke til indlæggets indhold. Det må også være svært at erkende at det man tror på er gennemråddent.

    Det skingre sprog lader jeg dig om, jeg er bare kontant.

  25. Hvordan kan i overhovedet være så sikrer på at det var de amerikanske styrker?
    Alle de indsatte styrker i afghanistan bruger samme ammunition, det kunne altså lige så godt have været taliban der havde skudt de 76 civile.

Skriv en kommentar